• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

O pewnych metodach konstrukcji modeli i optymalizacji elektrycznych układów napędowych w warunkach zakłóceń stochastycznych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 124 (6.889MB)
Autor:
Jaracz, Kazimierz
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
napęd elektryczny
stochastyczna teoria sterowania
optymalizacja matematyczna
Data: 1990
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
W pracy sformułowano metody konstrukcji i optymalizacji układów napędowych pracujących w warunkach znaczących wpływów zakłóceń stochastycznych. Za podstawę rozważań przyjęto układ napędowy prądu stałego, tworzący pewną reprezentatywną strukturę stosowaną w technice napędowej o poszerzających się obecnie (ze względu na rozwój robotyki) dziedzinach zastosowań. Do realizacji postawionego zadania sformułowano modele stochastyczne, które mają zastosowanie do analizy układów napędowych pracujących w warunkach losowych oddziaływań zakłócających, a w szczególności do określania zdefiniowanych kryteriów dokładności. Sformułowano kanoniczny model stochastyczny w przestrzeni stanów dla układu napędowego z zakłóceniami zabarwionymi oraz model stochastyczny oparty na metodzie równań niezależnych. Zaprezentowano numeryczną metodą analizy modeli stochastycznych rozpatrywanego układu napędowego. Teorię tych modeli przedstawiono w aspekcie ich szczegółowych aplikacji do celów optymalizacji parametrycznej napędów przy zastosowaniu programowania nieliniowego i funkcjonału Lapunowa. Sformułowany kanoniczny model stochastyczny układu z zakłóceniami zabarwionymi stanowi w dalszym ciągu podstawę syntezy stochastycznie optymalnego sterowania układu napędowego prądu stałego. Zaprezentowano strukturę układu napędowego stochastycznie optymalnego, algorytm syntezy numerycznej oraz modele wrażliwości tej struktury na wariacje macierzy wagowych. W pracy wykazano na konkretnych przykładach możliwość zastosowania sformułowanych metod do analizy i syntezy układów napędowych w warunkach zakłóceń stochastycznych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2742
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WMFT)
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image