dc.contributor.author | Jaracz, Kazimierz | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-04-18T07:30:21Z | |
dc.date.available | 2018-04-18T07:30:21Z | |
dc.date.issued | 1990 | |
dc.identifier.issn | 0239-6025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2742 | |
dc.description.abstract | W pracy sformułowano metody konstrukcji i optymalizacji układów napędowych pracujących w warunkach znaczących
wpływów zakłóceń stochastycznych.
Za podstawę rozważań przyjęto układ napędowy prądu stałego, tworzący pewną reprezentatywną strukturę stosowaną w
technice napędowej o poszerzających się obecnie (ze względu na rozwój robotyki) dziedzinach zastosowań. Do
realizacji postawionego zadania sformułowano modele stochastyczne, które mają zastosowanie do analizy układów
napędowych pracujących w warunkach losowych oddziaływań zakłócających, a w szczególności do określania
zdefiniowanych kryteriów dokładności. Sformułowano kanoniczny model stochastyczny w przestrzeni stanów dla układu
napędowego z zakłóceniami zabarwionymi oraz model stochastyczny oparty na metodzie równań niezależnych.
Zaprezentowano numeryczną metodą analizy modeli stochastycznych rozpatrywanego układu napędowego. Teorię tych
modeli przedstawiono w aspekcie ich szczegółowych aplikacji do celów optymalizacji parametrycznej napędów przy
zastosowaniu programowania nieliniowego i funkcjonału Lapunowa. Sformułowany kanoniczny model stochastyczny układu
z zakłóceniami zabarwionymi stanowi w dalszym ciągu podstawę syntezy stochastycznie optymalnego sterowania układu
napędowego prądu stałego. Zaprezentowano strukturę układu napędowego stochastycznie optymalnego, algorytm syntezy
numerycznej oraz modele wrażliwości tej struktury na wariacje macierzy wagowych. W pracy wykazano na konkretnych
przykładach możliwość zastosowania sformułowanych metod do analizy i syntezy układów napędowych w warunkach
zakłóceń stochastycznych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 124 | pl_PL |
dc.subject | napęd elektryczny | pl_PL |
dc.subject | stochastyczna teoria sterowania | pl_PL |
dc.subject | optymalizacja matematyczna | pl_PL |
dc.title | O pewnych metodach konstrukcji modeli i optymalizacji elektrycznych układów napędowych w warunkach zakłóceń stochastycznych | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |