• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La crisis de refugiados en la prensa polaca y española. Análisis comparativo de valores y posicionamientos sociales (stance)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
La crisis de refugiados... (660.4KB)
Autor:
Dondelewski, Bartosz
Źródło: La crisis migratoria actual en los medios digitales (españoles y polacos) : algunos aspectos del lenguaje / Bartosz Dondelewski, Dorota Kotwica, Danuta Kucała, Joanna Szlachta, Weronika Urbanik-Pęk, Alicja Zapolnik-Plachetka. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021. - S. [39]-61
Język: es
Słowa kluczowe:
refugee crisis
press language
values
stance
kryzys uchodźczy
język prasy
wartości
pozycjonowania społeczne
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The following paper is a comparative study. We will use as a corpus some fragments of newspaper articles and debates concerning the refugee crisis which have been taking place recently in the EU. The citations have been chosen from portals and digital editions of Polish and Spanish press titles which have a clear liberal and leftist profile and which often present stances and opinions promoting the reception and the assimilations of the immigrants. The aim of the paper is to analyse and compare the discursive strategies which serve to take stances by the authors towards the phenomenon of massive immigration from Northern Africa and the Near East. We will analyse the bivalent stances (Williams 2008) taken in language communication taking into consideration the stance triangle of du Bois (2007). We will also analyse the identities, the social, cultural and political contexts which lie at the base of the observed discourses (brought-along contexts, Auer 1992).
 
Artykuł ma charakter porównawczy. Za korpus posłużyły wybrane fragmenty artykułów prasowych i debat na temat kryzysu uchodźczego, z jakim Państwa Członkowskie UE mają do czynienia w ostatnich latach. Cytaty zostały wybrane z portali i wydań internetowych prasy polskiej i hiszpańskiej o jednoznacznym profilu liberalnym i lewicowym, w których zwykle prezentuje się postawy i opinie sprzyjające przyjmowaniu i asymilacji imigrantów. Celem artykułu jest analiza porównawcza strategii dyskursywnych służących pozycjonowaniu społecznemu (ang. stance) autorów wypowiedzi wobec zjawiska masowej imigracji z krajów Afryki i Bliskiego Wschodu. Zostaną przeanalizowane, wielokrotnie dwuwartościowe (ang. bivalent, Williams 2008), postawy przybierane w komunikacji językowej, mając na względzie teorię trójkąta pozycjonowania (and. stance triangle) du Bois (2007). W analizie zostaną także wzięte pod uwagę tożsamości, konteksty społeczne, kulturowe, polityczne itp. oraz ideologie leżące u podstaw obserwowanych dyskursów (ang. brought- along contexts, Auer 1992).
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12475
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image