• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La crisis migratoria relatada por las televisiones públicas: elementos emotivos del lenguaje verbal y visual

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
La crisis migratoria... (1.448MB)
Autor:
Zapolnik-Plachetka, Alicja
Źródło: La crisis migratoria actual en los medios digitales (españoles y polacos) : algunos aspectos del lenguaje / Bartosz Dondelewski, Dorota Kotwica, Danuta Kucała, Joanna Szlachta, Weronika Urbanik-Pęk, Alicja Zapolnik-Plachetka. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021. - S. [107]-150
Język: es
Słowa kluczowe:
migratory crisis
television
news
verbal communication
visual communication
emotive
kryzys migracyjny
telewizja
serwisy informacyjne
komunikacja werbalna
komunikacja wizualna
emotywny
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
This article analyses the presence and the character of affective elements transmitted by the verbal y visual language used in the news programs of Polish and Spanish public television (TVP and TVE) that informed about the migration crisis development in August and September 2015. To this aim 47 issues of Spanish Telediario and 19 issues of Polish Wiadomości and Panorama were analysed, whereas the duration of fragments dedicated to the migration crisis were comparable. The method consisted in identifying affective elements, both verbal and visual; and subsequently in dividing those elements – relying on various multidisciplinary studies dedicated to cognitive and affective processes, both general and specific ones, related to the media communication, publicity and marketing - into two categories: the ones that could provoke empathy and the ones that could evoke fear or preoccupation. The conclusions show that the perception of the events could diverge due to different use of those affective elements the verbal and visual television content.
 
Niniejszy artykuł ma na celu analizę występowania i charakteru elementów emotywnych języka werbalnego i wizualnego, używanego w serwisach informacyjnych polskiej i hiszpańskiej telewizji publicznej (TVP i TVE) podczas relacjonowania kryzysu migracyjnego w sierpniu i wrześniu roku 2015. W tym celu prześledzono materiały o porównywalnym łącznym czasie trwania, pochodzące z 47 wydań dziennika Telediario TVE i 19 wydań Wiadomości i Panoramy TVP. Przyjęta metoda polegała na identyfikacji wszystkich elementów emotywnych, zarówno werbalnych, jak i wizualnych, a następnie na ich podziale na dwie kategorie: elementy wywołujące empatię oraz elementy wywołujące strach lub niepokój, w oparciu o różne multidyscyplinarne badania, zarówno ogólne, jak i specyficznie związane z komunikacją medialną, reklamą i marketingiem, poświęcone procesom kognitywnym i emocjonalnym. Wnioski ujawniają możliwe rozbieżności w odbiorze wydarzeń w zależności od wykorzystania w języku przekazu telewizyjnego odmiennych emotywnych elementów werbalnych i wizualnych.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12478
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image