Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorWójtowicz, Bożenapl
dc.contributor.advisorZiółkowska-Weiss, Kamilapl
dc.contributor.authorPłazińska, Kamilapl
dc.date.accessioned2023-10-27T06:28:52Z
dc.date.available2023-10-27T06:28:52Z
dc.date.issued2023-11-16
dc.date.submitted2023-11-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12494
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Nauk Społecznych. Praca napisana pod kierunkiem - promotor: dr hab. Bożena Wójtowicz, Prof. UP; promotor pomocniczy: dr Kamila Ziółkowska-Weiss.pl
dc.description.abstractTurystyka motywacyjna jest jedną z form turystyki biznesowej (MICE). Może się wydawać, że jest ona najsłabiej scharakteryzowana spośród wszystkich rodzajów turystyki budującej branżę MICE. Zyskuje ona na znaczeniu, ponieważ jest coraz popularniejszym narzędziem niefinansowego wynagradzania pracowników w przedsiębiorstwach. Jej znaczenie corocznie wzrasta w budowaniu całej gałęzi usług turystycznych. Ze względu na coraz większą konkurencyjność na rynku pracy, pracownicy zwracają uwagę na wiele aspektów u swoich przyszłych pracodawców, w tym na tzw. benefitów pozapłacowych, które są inną formą nagradzania, a odgrywają znaczącą rolę w wyborze pracodawcy. Takim benefitem pozapłacowym są z pewnością wyjazdy motywacyjne. Przedsiębiorstwa, które organizują takie wyjazdy dla swoich pracowników, mogą odczuć korzyści wynikające z tych wyjazdów, ponieważ pracownicy silniej utożsamiają się z przedsiębiorstwem i jego marką, wzrasta ich motywacja do dalszej pracy oraz są mniej skłonni do zmiany pracodawcy. Szczegółowe badania dotyczące turystyki motywacyjnej w Polsce nie zostały do tej pory przeprowadzone w sposób kompleksowy, w związku z czym ciężko oszacować skalę wewnątrzkrajowej turystyki incentive i wysnuć jakiekolwiek wnioski. Według teoretyków i systematyków zajmujących się turystyką biznesową, wyjazdy motywacyjne jest ciężko wyodrębnić spośród innych form turystyki MICE, co stanowi główny problem w badaniach nad nią. W związku z potrzebą prowadzenia badań nad tym zagadnieniem, autorka postanowiła podjąć badania związane z turystyką motywacyjną w Polsce na przykładzie wybranych przedsiębiorstw, tak aby móc oszacować jej skalę, najczęściej wybierane destynacje, grupy docelowe uczestniczące w wyjazdach, a także opracować model czynników które warunkują poszczególne wyjazdy motywacyjne. W trakcie opracowywania rozprawy, korzystano z metody analizy tabelarycznej, bezpośredniej, naukowej obserwacji uczestniczącej a głównym źródłem wiedzy była przeprowadzona ankieta zarówno w postaci internetowej (CASI) jak i tradycyjnej papierowej. Na potrzeby niniejszej pracy przeprowadzono również wywiady pogłębione oraz posłużono się testem niezależności chi² oraz współczynnikiem Cramera, czyli współczynnikiem określającym poziom zależności pomiędzy dwiema zmiennymi nominalnymi. Cennym źródłem wiedzy było także studium przypadku, czyli doświadczenie autorki w organizowaniu wyjazdów motywacyjnych dla różnych grup i bezpośrednie uczestniczenie w tych wyjazdach.pl
dc.description.abstractIncentive tourism is one of the forms of business tourism (MICE). It may seem that it is the least characterized of all the types of tourism that make up the MICE industry. It is gaining importance because it is an increasingly popular tool for non-financial remuneration of employees in companies. Its importance increases every year in building the whole branch of tourism services. Due to an increasingly competitive job market, employees pay attention to many aspects of their future employers, including the so-called non-wage benefits, which are another form of reward, and play a significant role in the choice of employer. Such non-wage benefits are certainly incentive trips. Companies that organize such trips for their employees can benefit from these trips, as employees identify more strongly with the company and its brand, their motivation for further work increases and they are less inclined to change employers. Detailed studies on incentive tourism in Poland have not been conducted in a comprehensive way so far, therefore it is difficult to estimate the scale of domestic incentive tourism and to draw any conclusions. According to theoreticians and systematists dealing with business tourism, incentive travel is hard to distinguish from other forms of MICE tourism, which is the main problem in research on it. Due to the need to conduct research on this issue, the author decided to examine incentive tourism in Poland on the example of selected companies so as to be able to estimate its scale, the most popular destinations, target groups participating in trips and also to develop a model of factors that determine individual incentive trips. During the preparation of this dissertation, the method of table analysis, direct scientific participant observation, and the main source of knowledge was a survey, both in the form of an online survey (CASI) and a traditional paper survey, were used. In-depth interviews were also conducted and chi² test of independence and Cramer's coefficient, which is the coefficient indicating the level of relationship between two nominal variables, were used to create this study. Another valuable source of knowledge was the case study, i.e. the author's experience in organizing incentive trips for various groups as well as direct participation in those trips.en
dc.languageplpl
dc.language.isoplpl
dc.subjectturystykapl
dc.subjectturystyka motywacyjnapl
dc.subjectwyjazdypl
dc.subjectprzedsiębiorstwapl
dc.subjectpracownicypl
dc.subjecttourismen
dc.subjectincentive tourismen
dc.subjecttripsen
dc.subjectcompaniesen
dc.subjectemployeesen
dc.titleTurystyka motywacyjna w Polsce na przykładzie wybranych przedsiębiorstwpl
dc.title.alternativeIncentive tourism in Poland on the example of selected companiesen
dc.typeThesispl


Pliki tej pozycji

No Thumbnail [100%x80]

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord