• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Theory of Mind in deaf children in the context of inclusive education

Thumbnail
View/Open
Theory of Mind in deaf... (315.4Kb)
Author:
Kossewska, Joanna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [8]-21
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Making decisions about particular school settings for deaf children or adolescents is of great importance due to the varied results of research that assess the social outcomes of mainstream schools versus residential schools. However, there are consequences to either decision that have long-term effects on the child’s personal and career goals as well as academic achievements. The consequences might be related to Theory of Mind development, the important human ability of understanding the mental life of other people, which implies understanding and predicting their behaviours. The paper presents a developmental pathway for Theory of Mind in deaf children in the context of education.
 
Podejmowanie decyzji o umieszczeniu głuchych dzieci lub nastolatków w określonej szkole jest bardzo ważne, gdyż istnieją zróżnicowane wyniki badań, porównujące szkoły integracyjne ze szkołami z internatem pod względem opanowanych przez uczniów kompetencji społecznych. Każda z decyzji ma swoje konsekwencje oraz długotrwałe skutki wpływające na osobiste i zawodowe cele dzieci, jak również na osiągnięcia w nauce. Konsekwencje te mogą mieć związek z rozwojem teorii umysłu, która stanowi istotne umiejętności człowieka, pozwalające na nadawanie znaczenia życiu umysłowemu innych osób, co pociąga za sobą zrozumienie oraz przewidywanie ich zachowania. Niniejsza praca przedstawia drogę rozwoju teorii umysłu u dzieci głuchych w kontekście edukacji.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12516
Collections
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image