Show simple item record

dc.contributor.authorKossewska, Joannapl
dc.date.accessioned2023-11-20T10:55:14Z
dc.date.available2023-11-20T10:55:14Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [8]-21pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12516
dc.description.abstractMaking decisions about particular school settings for deaf children or adolescents is of great importance due to the varied results of research that assess the social outcomes of mainstream schools versus residential schools. However, there are consequences to either decision that have long-term effects on the child’s personal and career goals as well as academic achievements. The consequences might be related to Theory of Mind development, the important human ability of understanding the mental life of other people, which implies understanding and predicting their behaviours. The paper presents a developmental pathway for Theory of Mind in deaf children in the context of education.en
dc.description.abstractPodejmowanie decyzji o umieszczeniu głuchych dzieci lub nastolatków w określonej szkole jest bardzo ważne, gdyż istnieją zróżnicowane wyniki badań, porównujące szkoły integracyjne ze szkołami z internatem pod względem opanowanych przez uczniów kompetencji społecznych. Każda z decyzji ma swoje konsekwencje oraz długotrwałe skutki wpływające na osobiste i zawodowe cele dzieci, jak również na osiągnięcia w nauce. Konsekwencje te mogą mieć związek z rozwojem teorii umysłu, która stanowi istotne umiejętności człowieka, pozwalające na nadawanie znaczenia życiu umysłowemu innych osób, co pociąga za sobą zrozumienie oraz przewidywanie ich zachowania. Niniejsza praca przedstawia drogę rozwoju teorii umysłu u dzieci głuchych w kontekście edukacji.pl
dc.language.isoenpl
dc.titleTheory of Mind in deaf children in the context of inclusive educationen
dc.title.alternativeTeoria umysłu u dzieci głuchych w kontekście edukacji włączającejpl
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record