Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHadjikakou, Kikapl
dc.date.accessioned2023-11-20T11:06:10Z
dc.date.available2023-11-20T11:06:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [22]-33pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12517
dc.description.abstractThe aim of the current study was to provide inside information on the different ways of constructing identities within the deaf population. To obtain relevant information, a case study was carried out with a Deaf Cypriot adult whose family and educational background did not match those of the general deaf population. The findings indicated that his family experiences, initial contacts with the Deaf and with Cypriot Sign Language (CSL), as well as academic and social experiences shared at school between the participant and his classmates and teachers played a crucial role in his identity development. The findings of this study entail implications for the provision of effective support services and deaf awareness courses within general schools, as well as for oral deaf children’s contacts with Deaf adults in order to develop “healthy” identities.en
dc.description.abstractCelem prezentowanego badania była analiza introspektywnych danych dotyczących różnych sposobów budowania tożsamości w populacji osób głuchych. W celu uzyskania istotnych informacji, przeprowadzono analizę przypadku z udziałem dorosłej cypryjskiej osoby Głuchej, której środowisko rodzinne i społeczne nie pasowało do ogółu populacji głuchych. Wyniki pokazały, że doświadczenia rodzinne Johna, jego początkowe kontakty z cypryjskim językiem migowym (CSL), jak również doświadczenia akademickie i społeczne związane z udziałem kolegów z klasy oraz nauczycieli odegrały znaczącą rolę w rozwoju jego tożsamości. Wyniki badania pociągają za sobą sugestie dotyczące zapewnienia skutecznych metod wsparcia oraz kursów świadomości dla głuchych w szkołach masowych, jak również kontaktów oralnych głuchych dzieci z dorosłymi osobami Głuchymi w celu rozwoju „zdrowej” tożsamości.pl
dc.language.isoenpl
dc.titleDeaf identity construction: a case studyen
dc.title.alternativeBudowanie tożsamości u głuchych: analiza przypadkupl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord