• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social-psychological aspects of the application of alternative and augmentative communication (AAC) in pupils with cerebral palsy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Social-psychological aspects... (261.5KB)
Autor:
Bendová, Petra
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [58]-63
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The text outlines partial aspects of the utilization of alternative and augmentative communication in children/pupils with a cerebral palsy diagnosis and acquaints with the author’s practical experience as well as the outcomes of research investigations carried out in the given domain. It further defines the means that are used most often in ACC and specifies view points that lead to the choice of these systems. Also the effect of alternative and augmentative communication systems is outlined in terms of the development of expressive speech, the cognitive abilities and social competences of its users, and the practical significance of the exploitation of alternative and augmentative communication from a psychological and socialization point of view (especially in reference to education and integration).
 
Tekst ten nakreśla aspekty wykorzystania komunikacji alternatywnej i wspomagającej u dzieci/uczniów ze zdiagnozowanym porażeniem mózgowym, zaznajamia z praktycznym doświadczeniem jego autora, a także z wynikami badań uzyskanymi w tym zakresie. Omawia najczęściej stosowane środki, wyszczególnia punkty widzenia, które prowadzą do wyboru tych systemów komunikacji. Przedstawia również wpływ systemu komunikacji alternatywnej i wspomagającej na rozwój ekspresyjnej mowy u jego użytkowników, ich zdolności poznawczych oraz kompetencji społecznych, a następnie nakreśla praktyczne znaczenie wykorzystania komunikacji alternatywnej i wspomagającej z psychologicznego i socjalizacyjnego punktu widzenia (zwłaszcza edukacyjnego i integracyjnego).
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12520
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Psychologica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image