Development of social competences in youths with a visual impairment
Author:
Růžičková, Kamila
Růžička, Ivan
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [64]-70
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item recordAbstract
The transition to a self-sufficient lifestyle is not always smooth and easy for adolescents and
youths with visual impairments. The article deals with the role of the family as well as the
possibilities of vocational support in the development of social competences of adolescents
and youths that improve the quality of the transition to a self-sufficient lifestyle. Przejście w kierunku samodzielności i niezależności życiowej u nastolatków i młodzieży
z uszkodzonym wzrokiem nie zawsze jest bezproblemowe i łatwe. Niniejszy artykuł traktuje
o roli rodziny oraz możliwościach wsparcia zawodowego w rozwoju kompetencji społecznych
u nastolatków i młodzieży, co podnosi jakość procesu przejścia ku samowystarczalnemu stylowi
życia.