• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The sentiments, attitudes and concerns of educators when working under the conditions of inclusion

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The sentiments, attitudes... (337.8KB)
Autor:
Potměšil, Miloň
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [71]-84
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
This research is part of the international research project SACIE (Sentiments, Attitudes & Concerns about Inclusive Education). The international research team is formed of Dr. Ch. Forlin – Institute of Education Hong Kong, dr. T. Loreman and Dr. Ch. Earle – Concordia University College of Alberta, Canada, Dr. U. Sharma, Monash University, Victoria, Australia, and the author of this article. The research was focused on the field of sentiments, attitudes and concerns of educators when working with people with intellectual disabilities. This study aimed at discovering whether the above stated parameters change after qualification was achieved in special education. The results of research, encompassing a period of three years, aimed at describing a group of 794 educators from a developmental perspective of their attitudes, opinions and concerns focused on the process of inclusion. The research was divided into two phases – the 1st phase before commencement of the university (Bachelor’s) specialized study of special needs education, and the 2nd phase conducted a month before termination of this three-year study programme.
 
Prezentowane badania są częścią międzynarodowego projektu badawczego SACIE (Uczucia, postawy i obawy dotyczące edukacji włączającej). Międzynarodowy zespół badawczy tworzą: dr Ch. Forlin z Instytutu Edukacji w Hongkongu, dr T. Loreman i dr Ch. Earle z Concordia University College of Alberta w Kanadzie, dr U. Sharma z Monash University, Victoria, z Australii oraz autor tego artykułu. Badania dotyczą uczuć, postaw i obaw nauczycieli pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Badania mają na celu określenie, w jaki sposób wyżej wymienione parametry zmieniają się po uzyskaniu przez nauczycieli kwalifikacji w zakresie pedagogiki specjalnej. Wyniki badań realizowanych w ciągu trzech lat w grupie 794 nauczycieli uwzględniły rozwojową perspektywę zmiany postaw, opinii i uczuć nauczycieli w związku z procesem integracji szkolnej. Badania zostały podzielone na dwa etapy – pierwszy przed rozpoczęciem (licencjackich) uniwersyteckich studiów specjalistycznych w zakresie pedagogiki specjalnej, a drugi na miesiąc przed zakończeniem trzyletniego programu studiów licencjackich. Artykuł przedstawia zaobserwowane zmiany.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12522
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Psychologica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image