• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The attitudes of mainstream primary school teachers toward inclusive education: a perspective from the People’s Republic of China

Thumbnail
View/Open
The attitudes of mainstream... (319.9Kb)
Author:
Peng, Yan
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [103]-115
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Inclusive education is one of the most important current trends in the theory and practice of education. Though China has carried out many experiments on how to integrate children with special educational needs to learn in regular classrooms near their home since middle of the 1980s, inclusive education is still facing lots of developmental challenges. The purpose of the study was to identify mainstream primary school teachers’ attitudes toward inclusive education. The study was also designed to examine whether these teachers perceived themselves capable of implementing inclusive education in their regular classrooms, and what support they most needed to help them carry out inclusive education in practice. One questionnaire was designed to obtain the needed data and was distributed to mainstream primary school teachers involved in inclusive programs and working in 36 public schools in China. An analysis of the collected data indicated that these teachers had negative but contractive attitudes toward inclusive education, and that they felt they were not capable of implementing inclusive education in their regular classrooms. The study ended with research-based recommendations for future practice.
 
Edukacja włączająca jest jednym z najważniejszych trendów w nowoczesnej teorii i praktyce edukacyjnej. Choć w Chinach już od połowy lat 80. prowadzi się wiele eksperymentów dotyczących włączenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do masowej klasy w pobliżu miejsca zamieszkania, edukacja włączająca nadal pozostaje wyzwaniem rozwojowym. Celem badania było określenie postaw nauczycieli masowych szkół podstawowych wobec edukacji włączającej. Badanie zostało również przeprowadzone, aby określić, czy nauczyciele spostrzegają siebie jako będących w stanie zrealizować edukację włączającą w klasach masowych, a także jakiego wsparcia oczekują, by móc realizować edukację włączającą w praktyce. Specjalny kwestionariusz został zaprojektowany w celu uzyskania niezbędnych danych i został rozesłany do nauczycieli 36 masowych szkół podstawowych w Chinach. Analiza zebranych danych wskazuje, iż nauczyciele przejawiają negatywne postawy wobec edukacji włączającej oraz sądzą, iż nie są w stanie realizować edukacji włączającej w klasach masowych. Analiza zakończyła się wyprowadzeniem zaleceń dla przyszłych działań.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12525
Collections
  • 2011, Studia Psychologica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image