Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPeng, Yanpl
dc.date.accessioned2023-11-20T13:20:05Z
dc.date.available2023-11-20T13:20:05Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [103]-115pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12525
dc.description.abstractInclusive education is one of the most important current trends in the theory and practice of education. Though China has carried out many experiments on how to integrate children with special educational needs to learn in regular classrooms near their home since middle of the 1980s, inclusive education is still facing lots of developmental challenges. The purpose of the study was to identify mainstream primary school teachers’ attitudes toward inclusive education. The study was also designed to examine whether these teachers perceived themselves capable of implementing inclusive education in their regular classrooms, and what support they most needed to help them carry out inclusive education in practice. One questionnaire was designed to obtain the needed data and was distributed to mainstream primary school teachers involved in inclusive programs and working in 36 public schools in China. An analysis of the collected data indicated that these teachers had negative but contractive attitudes toward inclusive education, and that they felt they were not capable of implementing inclusive education in their regular classrooms. The study ended with research-based recommendations for future practice.en
dc.description.abstractEdukacja włączająca jest jednym z najważniejszych trendów w nowoczesnej teorii i praktyce edukacyjnej. Choć w Chinach już od połowy lat 80. prowadzi się wiele eksperymentów dotyczących włączenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do masowej klasy w pobliżu miejsca zamieszkania, edukacja włączająca nadal pozostaje wyzwaniem rozwojowym. Celem badania było określenie postaw nauczycieli masowych szkół podstawowych wobec edukacji włączającej. Badanie zostało również przeprowadzone, aby określić, czy nauczyciele spostrzegają siebie jako będących w stanie zrealizować edukację włączającą w klasach masowych, a także jakiego wsparcia oczekują, by móc realizować edukację włączającą w praktyce. Specjalny kwestionariusz został zaprojektowany w celu uzyskania niezbędnych danych i został rozesłany do nauczycieli 36 masowych szkół podstawowych w Chinach. Analiza zebranych danych wskazuje, iż nauczyciele przejawiają negatywne postawy wobec edukacji włączającej oraz sądzą, iż nie są w stanie realizować edukacji włączającej w klasach masowych. Analiza zakończyła się wyprowadzeniem zaleceń dla przyszłych działań.pl
dc.language.isoenpl
dc.titleThe attitudes of mainstream primary school teachers toward inclusive education: a perspective from the People’s Republic of Chinaen
dc.title.alternativePostawy nauczycieli masowych szkół podstawowych wobec edukacji włączającej: z perspektywy Chińskiej Republiki Ludowejpl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord