• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sensory perceptual issues in autism: why we should listen to those who experience them

Thumbnail
View/Open
Sensory perceptual issues... (282.5Kb)
Author:
Bogdashina, Olga
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [145]-160
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper challenges the way we think about how we analyse and interpret the behaviours we see in Autism Spectrum Disorder (ASD). The focus is on sensory issues, with the main argument being that many of the behaviours we observe may be logical responses to sensory stimulation (e.g., overload, delayed processing, fragmentation) and not attributable to other factors.
 
Niniejsza praca podaje w wątpliwość nasz sposób myślenia dotyczący tego, jak analizujemy i interpretujemy zachowania obserwowane w ASD (zaburzenie ze spektrum autyzmu). Centralnym punktem zainteresowania są kwestie sensoryczne, za którymi przemawia główny argument, iż wiele z obserwowanych zachowań może stanowić logiczną reakcję na stymulację sensoryczną (np. nadmierne obciążenie, opóźnione przetwarzanie, fragmentaryzacja), a nie wynikać z innych czynników.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12528
Collections
  • 2011, Studia Psychologica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image