• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The use of computer technology and the internet in teaching and therapy of individuals with Autism Spectrum Disorders (ASD)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The use of computer technology... (300.7KB)
Autor:
Rynkiewicz, Agnieszka
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [161]-173
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Use of computer programs and software in teaching and therapy of individuals with ASD is a relatively new field of research, but it shows very promising results. The use of computer technology and the Internet in ASD has demonstrated effectiveness in a number of recent studies. Virtual reality is also gaining traction as a form of psychotherapy at some academic medical centres. Many individuals with ASD have unique talents and are skilled in responding to visual cues, such as pictures and animations. Computers not only unlock many unique talents that individuals with ASD possess, but also facilitate the development of social skills that are crucial for functioning in society. In addition to selected computer programs and software, the article also presents some important facts about the diagnosis and sensory profile in ASD and connects these facts with the discussion about computer-mediated-communication, CMC, which is used by individuals with ASD. The article is primary focused on individuals with Asperger’s syndrome and high-functioning autism.
 
Wykorzystanie programów i oprogramowania komputerowego w nauczaniu oraz terapii osób z ASD stanowi stosunkowo nową dziedzinę badawczą, aczkolwiek przedstawia bardzo obiecujące wyniki. W kilku najnowszych badaniach, stosowanie techniki komputerowej oraz internetu u osób z ASD okazało się efektywne. Rzeczywistość wirtualna jako forma psychoterapii zyskuje także szansę na realizację w niektórych akademickich ośrodkach medycznych. Wiele osób z ASD posiada unikalne zdolności i obdarzonych jest umiejętnością reagowania na bodźce wizualne, takie jak obrazki czy animacje. Komputery nie tylko wyzwalają wiele niezwykłych talentów, które posiadają osoby z ASD, lecz także ułatwiają rozwój umiejętności społecznych, niezbędnych dla funkcjonowania w społeczeństwie. Oprócz wybranych programów i oprogramowania komputerowego, artykuł ten przedstawia również pewne znaczące fakty dotyczące diagnozy i profilu sensorycznego w ASD oraz łączy te fakty z dyskusją na temat komunikacji zapośredniczonej komputerowo (ang. computer-mediatedcommunication – CMC), która jest stosowana przez osoby z ASD. Artykuł zasadniczo skupia się na osobach z zespołem Aspergera oraz autyzmem wysokofunkcjonującym.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12529
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Psychologica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image