• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Respite care for families with children with autism spectrum disorders: how services in Northamptonshire UK are working to meet the challenge

Thumbnail
View/Open
Respite care for families... (597.2Kb)
Author:
Preece, David
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [174]-188
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
This paper identifies the importance of respite care services for many families with children with autism spectrum disorder (ASD) but also some of the obstacles that may prevent families accessing such services. It describes how Northamptonshire County Council, a local authority in the United Kingdom (UK), is working to meet the challenge of providing ‘autism-friendly’ respite services. The paper outlines factors that families have identified as being positively associated with quality in respite care for children with autism and their families. These are the physical environment, staff attributes and their understanding of ASD, consistency with other settings, the use of ASD-appropriate approaches, individualisation, the activities on offer, and the way that children are grouped. As well as outlining the major characteristics of these services, and how they seek to meet the needs of families with children with ASD, the paper describes the limitations of these services and the challenges and issues that remain.
 
Niniejsza praca przedstawia znaczenie służb opieki zastępczej dla wielu rodzin dzieci z ASD, lecz także identyfikuje przeszkody, które uniemożliwiają rodzinom dostęp do takich usług. Opisuje ona, w jaki sposób rada hrabstwa Northamptonshire, władza samorządowa w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, pracuje nad sprostaniem wyzwaniu zapewnienia „przyjaznych dla autyzmu” usług opieki zastępczej. Niniejsza praca przedstawia w zarysie czynniki, które zostały uznane przez rodziny za pozytywnie kojarzone z jakością opieki zastępczej dla dzieci z autyzmem oraz ich rodzin. Są nimi: środowisko fizyczne, cechy pracowników i ich wiedza o ASD, spójność z pozostałym ośrodkami, stosowanie odpowiedniego podejścia do ASD, indywidualizacja, oferowane zajęcia oraz sposób dzielenia dzieci na grupy. Oprócz zarysowania głównych cech tychże służb oraz tego, w jaki sposób usiłują one sprostać potrzebom rodzin dzieci z ASD, niniejsza praca opisuje także ograniczenia tych służb oraz wyzwania i problemy, przed którymi stoją.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12530
Collections
  • 2011, Studia Psychologica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image