• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Polish teachers’ conceptions related to the environment

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Polish teachers’ conceptions... (680.2KB)
Autor:
Clément, Pierre
Laurent, Charline
Samonek-Miciuk, Elwira
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 86, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1 (2011), s. [104]-115
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
We analyse conceptions of 322 Polish teachers, related to the environment. These differ mainly in the way some teachers think that animals such as snails, flies or frogs can or cannot feel happiness and, independently, in their pro- or anti-GMO approach. The six samples (primary school teachers, secondary school teachers of biology or of Polish, with pre-service and in-service teachers) show different conceptions, the biology teachers being more pro- GMO. Most of the Polish conceptions are for the preservation of the environment, but, when compared to 12 other countries (the same teachers’ samples), they are more anthropocentric than most of the observed conceptions in 12 other European countries (except for Lithuania and Finland).
URI
http://hdl.handle.net/11716/12540
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image