• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Polish teachers’ conceptions related to the environment

Thumbnail
View/Open
Polish teachers’ conceptions... (680.2Kb)
Author:
Clément, Pierre
Laurent, Charline
Samonek-Miciuk, Elwira
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 86, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1 (2011), s. [104]-115
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
We analyse conceptions of 322 Polish teachers, related to the environment. These differ mainly in the way some teachers think that animals such as snails, flies or frogs can or cannot feel happiness and, independently, in their pro- or anti-GMO approach. The six samples (primary school teachers, secondary school teachers of biology or of Polish, with pre-service and in-service teachers) show different conceptions, the biology teachers being more pro- GMO. Most of the Polish conceptions are for the preservation of the environment, but, when compared to 12 other countries (the same teachers’ samples), they are more anthropocentric than most of the observed conceptions in 12 other European countries (except for Lithuania and Finland).
URI
http://hdl.handle.net/11716/12540
Collections
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image