• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Potencjał różnorodności czy potrzeba uniwersalności: znaczenia nadawane wsparciu w uczeniu się przez nauczycieli przedszkola

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Potencjał różnorodności... (96.68KB)
Autor:
Grochowalska, Magdalena
Źródło: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 108-114
Język: pl
Słowa kluczowe:
wsparcie w uczeniu się
nauczyciel przedszkola
przekonania nauczycieli
learning support
pre-school teachers
teachers’ beliefs
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Tekst dotyczy problematyki rozumienia procesu uczenia się przez nauczycieli przedszkola. Zakładając, że celem edukacji przedszkolnej jest wspieranie dzieci w ich rozwoju poszukiwano źródeł, którym przypisywana jest dziecięca wiedza. W odniesieniu do wyników badań własnych opisano praktyki społeczne, których zakres wyznaczany jest nie tylko przez wiek jednostki, stopień dojrzałości organizmu, ale także przez oczekiwania nauczyciela. Uzyskane dane wskazują na transmisyjne rozumienie wiedzy, w którym dorosły ogranicza samodzielność poznawczą dzieci. Materiał empiryczny pochodził z analizy jakościowej wypowiedzi nauczycielek przedszkola na temat procesu uczenia się dzieci w kontekście oceny własnej praktyki edukacyjnej.
 
The text at hand relates to the issue of understanding the learning process by pre-school teachers. Assuming that the purpose of pre-school education is to support children in their development, sources to which children’s knowledge is attributed were searched for. With reference to own research results, the text presents social practices generated at pre-school, the scope of which is determined not only by the age of an individual or the maturity of their organism, but also by teachers’ expectations. Data acquired indicate that knowledge is understood by way of transmission in which an adult limits the cognitive independence of children. The empirical material originates from the qualitative analysis of statements by pre-school (female) teachers concerning the learning process of children in the context of assessing their own educational practice.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12637
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image