Kto wywiera wpływ w nowych mediach i w jaki sposób mu przeciwdziałać. Doświadczenia praktyków rosyjskich
View/ Open
Author:
Czumikow, Aleksandr
Rogińska, Maria (tłumaczenie)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 137, Studia Sociologica 5 vol. 1 (2013), s. [129]-135
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
nowe mediawpływ
podmioty wpływu
metody wpływu
Date: 2013
Metadata
Show full item recordAbstract
Artykuł skupia się na fenomenie nowych mediów w Rosji. Autor przedstawia podstawowe metody wywierania
wpływu w i za pośrednictwem nowych mediów. Korzystając z licznych przykładów empirycznych pochodzących
z rosyjskiej rzeczywistości pokazuje, w jaki sposób organizacja może namierzać najważniejszych autorów
internetowych. Wyjaśnia, w jaki sposób autorzy mogą naruszać interesy organizacji i jak organizacja może
neutralizować lub wykorzystywać ich wpływy. Sugeruje on również klasyfikację przedmiotów oddziaływania
w Internecie i sugeruje, że, wraz z przedstawionymi sposobami wywierania wpływu, może być ona uważana
za model i stosowana w różnych dziedzinach i instytucjach. The article focuses on the phenomenon of new media in Russia. The author presents the key methods of
exerting influence in and through the new media. Using the numerous empirical examples coming from the
Russian reality he shows how an organization can target the most important internet authors. He explains
how these authors can affect the interests of organization and how the organization can neutralize or
exploit their influence. He also proposes a classification of impact subjects in the Internet and suggests that,
together with the presented methods of exerting influence, it can be considered as a model and applied in
various fields and institutions.