• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

„Infans solus” – osobno, choć razem

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Infans solus... (177.3KB)
Autor:
Głażewski, Michał
Źródło: Razem czy osobno? Współczesne mity, klisze i szablony edukacyjne / redakcja naukowa Bożena Muchacka, Michał Głażewski, Bożena Pawlak, Aleksandra Litawa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. 221-[241]
Język: pl
Słowa kluczowe:
affiliation
aggression
being apart
being together
child
dreaming
education
ethology
fear
inner-directed
loneliness
needs of feeling safe
other-directed
parents love
tradition-directed
suffering
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The paper describes the problem of social bonds of children: when they need the others so much, and when they are lonely in their own world of fantasies, hopes, dreams and fears. The relations between parents and children is discussed in the light of science ethology, involving such well known authors as Irenäus Eibl-Eibesfeldt, Konrad Lorenz and Vitus B. Droescher; in the field of sociology: Daniel Riesman, Jürgen Habermas, Abraham Maslow, Jerzy Szacki; theory of games: Roger Caillois; psychology: Józef Kozielecki, Kazimierz Dąbrowski, Aleksander Kępiński, Rüdiger Rogoll; and philosophy: Leszek Kołakowski, Neil Postman, Maurice Merleau-Ponty and Zygmunt Bauman. The last part presents the phenomenon of childhood as a metaphor of utopia – a dream of the future and illusion to be grown up (Janusz Korczak). The whole paper consists of five parts: 1. The Lonely Crowd, 2. The Word as a Source of Fear, 3. Ethology of Aggression, 4. Suffering and Fear of Loneliness, 5. When I’ll become little again?
URI
http://hdl.handle.net/11716/12712
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image