Interpretacja artystyczna w filmie Ogród rozkoszy ziemskich Lecha Majewskiego i jej prawdziwość. Według intuicji intermedialności w myśli estetycznej Władysława Stróżewskiego i Romana Ingardena
View/ Open
Author:
Solewski, Rafał
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 363, Studia de Arte et Educatione 16 (2021), s. [40]-52
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Fenomenologiafilm
malarstwo
intermedia
interpretacja
Date: 2021
Metadata
Show full item recordAbstract
Tekst przybliża charakter filmu Ogród rozkoszy ziemskich w reżyserii Lecha Majewskiego, interpretującego obraz
Hieronima Boscha. Wprowadza pojęcia używane w filozofii Romana Ingardena, rozwijane przez Władysława Stróżewskiego.
Rozważania o warstwowej budowie obrazu, o dziele literackim i roli w nim quasi-sądów, o widowisku filmowym
zastosowane zostają do analizy wybranych aspektów filmowego dzieła Lecha Majewskiego. Wprowadzone dodatkowo pojęcie
intermediów pozwala wskazać odkrywanie sensu działa Hieronima Boscha przez filmową, artystyczną interpretację,
która nabiera prawdziwościowego charakteru.