Interpretacja artystyczna w filmie Ogród rozkoszy ziemskich Lecha Majewskiego i jej prawdziwość. Według intuicji intermedialności w myśli estetycznej Władysława Stróżewskiego i Romana Ingardena
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Solewski, Rafał
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 363, Studia de Arte et Educatione 16 (2021), s. [40]-52
Język: pl
Słowa kluczowe:
Fenomenologiafilm
malarstwo
intermedia
interpretacja
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Tekst przybliża charakter filmu Ogród rozkoszy ziemskich w reżyserii Lecha Majewskiego, interpretującego obraz
Hieronima Boscha. Wprowadza pojęcia używane w filozofii Romana Ingardena, rozwijane przez Władysława Stróżewskiego.
Rozważania o warstwowej budowie obrazu, o dziele literackim i roli w nim quasi-sądów, o widowisku filmowym
zastosowane zostają do analizy wybranych aspektów filmowego dzieła Lecha Majewskiego. Wprowadzone dodatkowo pojęcie
intermediów pozwala wskazać odkrywanie sensu działa Hieronima Boscha przez filmową, artystyczną interpretację,
która nabiera prawdziwościowego charakteru.