Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCieszyńska-Rożek, Jagodapl
dc.date.accessioned2024-02-01T09:16:23Z
dc.date.available2024-02-01T09:16:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 372, Studia Linguistica 18 (2023), s. 61-72pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12750
dc.description.abstractThe article discusses the prodromal signs of language system acquisition disorders, allowing to start early stimulation of infants. The results of the diagnosis of developmental disorders of a group of infants (n=7) from 2 to 6 months of age are presented to which effective auditory and visual stimulation was applied, are presented. The speech development of two neurotypical children stimulated prenatally by the auditory program applied to the infants is presented. These children received the same stimulation in infancy as the children in the experimental group, in order to test its effectiveness. The dynamic speech development of these children made it possible for them to learn to read early using the simultaneous‑sequential method before starting preschool education. The ability to read had a positive impact on intellectual development.en
dc.language.isoplpl
dc.rightsUdzielam licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pl
dc.subjectnabywanie systemu językowegopl
dc.subjectobjawy prodromalnepl
dc.subjectwczesna stymulacja rozwoju mowypl
dc.subjectlanguage acquisitionen
dc.subjectprodromal symptomsen
dc.subjectearly stimulation of speech developmenten
dc.titleWczesne objawy zakłóceń procesu nabywania systemu językowegopl
dc.title.alternativeEarly signs of disruption of the language system acquisition processen
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Udzielam licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Udzielam licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)