dc.contributor.author | Ochman, Agnieszka | pl |
dc.date.accessioned | 2024-03-04T13:07:31Z | |
dc.date.available | 2024-03-04T13:07:31Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 4.2. Konteksty indywidualne i środowiskowe / pod redakcją Katarzyny Parys, Magdaleny Pasteczki i Jacka Sikorskiego. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [64]-79 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12894 | |
dc.description.abstract | Correct development of speech is necessary for the proper functioning of the child in
society. In preschool age a delay of it may be indicating partial disorders which are recognized
as one of the causes of dyslexia.The research shows that nearly half of preschool
children have difficulties that might indicate a risk of dyslexia. The text also underlines
the important value of early diagnosis and initiate the appropriate therapy that can prevent
further difficulties in learning. | en |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.subject | the development of children | en |
dc.subject | speech | en |
dc.subject | lateralization | en |
dc.subject | risk of dyslexia | en |
dc.title | Mowa dzieci w wieku przedszkolnym w aspekcie parcjalnych zaburzeń w rozwoju | pl |
dc.title.alternative | Preschool children’s speech in relation to partial development disorders | en |
dc.type | Book chapter | pl |