Poziomowa periodyzacja rozwoju podstawą psychologii naukowej
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Karandashev, Yuri
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 204, Studia Technica 9 (2016), s. [67]-87
Język: pl
Słowa kluczowe:
scientific psychologydivision the development into periods
multi-level dividing development into periods
ontogenesis
periods of development
organization level
level hierarchy
phylogenesis
chronology of development
bounds of development
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
A central problem of development psychology is a division of ontogenesis into periods. It
concerns not only to the division of life course in separate periods but first of all to the constructing
a theory which would explain why an individual life is divided into periods in a certain
way. The author believes the search for an answer will end with the statement that the
only cause of dividing the ontogenesis is the organization levels of a living matter. Logics
and basics of this approach are given in the article. Based on the above-described the author
asserts that an entire scientific psychology should have a multi-level layout, namely its every
section, and a general psychology first of all, must take into account a multi-level origin of
living matter.
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Rozwój systemu fonetyczno-fonologicznego dzieci w wieku przedszkolnym (wybrane problemy)
Kabała, Alicja (2015)Zmieniająca się rzeczywistość społeczna, kulturowa, cywilizacyjna powoduje, że warunki rozwoju językowego dzieci ulegają zmianie. Pierwsze doświadczenia językowe są niezwykle ważne dla rozwoju dzieci, mają wpływ na sukcesy ... -
Wspomaganie rozwoju – przemiany terminologiczne
Plutecka, Katarzyna (2015)The article focuses on the theoretical approach of the subject literature overview on the topic of the understanding of the term “development support”. The definition of the term “development support” is dependent on the ... -
Education for Sustainable Development in the Academic Education in Poland in the Light of the Education for Sustainable Development Strategy
Sadowska-Konczal, Agnieszka (2014)In the year 2005 in Vilnius The United Nations Economic Commission for Europe adopted the Strategy for Education for Sustainable Development. The Strategy obliges the signatory countries to integrate the education for ...