• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2016, Studia Technica 9
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2016, Studia Technica 9
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poziomowa periodyzacja rozwoju podstawą psychologii naukowej

Thumbnail
View/Open
Poziomowa periodyzacja... (562.2Kb)
Author:
Karandashev, Yuri
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 204, Studia Technica 9 (2016), s. [67]-87
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
scientific psychology
division the development into periods
multi-level dividing development into periods
ontogenesis
periods of development
organization level
level hierarchy
phylogenesis
chronology of development
bounds of development
Date: 2016
Metadata
Show full item record
Abstract
A central problem of development psychology is a division of ontogenesis into periods. It concerns not only to the division of life course in separate periods but first of all to the constructing a theory which would explain why an individual life is divided into periods in a certain way. The author believes the search for an answer will end with the statement that the only cause of dividing the ontogenesis is the organization levels of a living matter. Logics and basics of this approach are given in the article. Based on the above-described the author asserts that an entire scientific psychology should have a multi-level layout, namely its every section, and a general psychology first of all, must take into account a multi-level origin of living matter.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12924
Collections
  • 2016, Studia Technica 9

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Rozwój systemu fonetyczno-fonologicznego dzieci w wieku przedszkolnym (wybrane problemy) 

    Kabała, Alicja (2015)
    Zmieniająca się rzeczywistość społeczna, kulturowa, cywilizacyjna powoduje, że warunki rozwoju językowego dzieci ulegają zmianie. Pierwsze doświadczenia językowe są niezwykle ważne dla rozwoju dzieci, mają wpływ na sukcesy ...
  • Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 178. Studia Geographica 8. Small Towns’ Development Problems 

    Kwiatek-Sołtys, Agnieszka (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2015)
  • Wspomaganie rozwoju – przemiany terminologiczne 

    Plutecka, Katarzyna (2015)
    The article focuses on the theoretical approach of the subject literature overview on the topic of the understanding of the term “development support”. The definition of the term “development support” is dependent on the ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image