• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modalizowanie za pomocą operatora da się w dyskursie przedszkolnym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Modalizowanie za pomocą... (483.4KB)
Autor:
Bogusz, Bogusław
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 96, Studia Logopaedica 4 (2011), s. [35]-40
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The paper presents the structure da się (can be), specific for the colloquial Polish language. The author analyzes examples and meaning of this structure based on selected preschool 5–6-year-old) children utterances which were used in the radio program Dzieci wiedzą lepiej (Children Know Better). Also this paper indicates wrong usage of the modal operator da się (can be) by children, understood by them as to be a success. The author describes the phrase da się (can be) as impersonal, emphasizing its convergence with the predicate it is possible, differentiated, however, by stronger emphasis on the notion of no obstacles in the performance of a possible activity.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13085
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Logopaedica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image