• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formy trybu rozkazującego w dyskursie szkolnym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Formy trybu rozkazującego... (453.0KB)
Autor:
Gasińska, Katarzyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 96, Studia Logopaedica 4 (2011), s. [117]-131
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Educational discourse is rich in second-person singulars forms, which is related to the implementation of the pact “I (teacher) speak to YOU (pupil)”. This pact is non-associated and it refers to societal role in situation of subordination. Accumulation of imperative second- -person plural forms ensue from scholastic conditioning of teacher’s speech, which refers to collective recipient— class. Utilitarian determinant of educational discourse is “Inclusive WE”. This form can be found in rhetorical teacher’s speech, incorporating what teacher is saying in the sphere of OUR experiences, feelings and observations, which are really important from didactic perspective.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13094
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Logopaedica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image