• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Czasownik epistemiczny znać w potocznych kontekstach dziecięcego myślenia

Thumbnail
View/Open
Czasownik epistemiczny... (503.9Kb)
Author:
Maliszewska, Teodozja
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 96, Studia Logopaedica 4 (2011), s. [318]-327
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
The transformational and generative comments on the separateness of mental predicates znać kogoś/coś [to know someone / something], znać się [to be familiar with something] [perf.], poznać [to get to know] [imperf.] somebody, something, to recognize in somebody, in something (among verbs of competence naming mental and physical skills of a child)—and perfective poznać, że [recognize that] (among the so-called non-functional dynamic predicates) I try to connect with the reality of pragmalinguistic (in deictic system) children’s conversations, in playground situations—in medial scenario (registry) of a radio broadcast, in a programme which we defined as “entertaining and educational”—a broadcast which is attractive by activating a child’s imagination, unexpected associations and spontaneous (creative) thinking—as characteristic and essential components of a child’s colloquial image of the world—considered in an emotional and associative (developmental) register of pre-school children’s utterances.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13112
Collections
  • 2011, Studia Logopaedica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image