• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategia stylizacji kulturowej w reklamie a procesy glokalizacji

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Strategia stylizacji kulturowej... (541.2KB)
Autor:
Nowakowska-Kempna, Iwona
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 96, Studia Logopaedica 4 (2011), s. [370]-377
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Advertising is described as info-persuasion (Adam, Bonhomme 1997), meaning a peculiar connection of information and persuasion (Kwarciak 1999). Among the strategies of gaining consumers, with the acceptance of both elements of advertising, there appear various modes of expression. One of the most relevant modes is the cultural mode of expression (Camm 2010). One allows the creators of advertisements to use an unlimited number of possibilities and play with a wide scope of works of art and literature. One reveals a range of connotations/ associations and references which may be used. The creators of advertisements may take advantage of works of world art, national and regional culture, e.g. the advertisement of the washing powder Pollena 2000 or Kujawski Oil. Aniela Dylus (2005) writes about the complexity of adaptive processes, which take into consideration linking of what is local in nature with things that are global in nature. What he mentions is: indigenization (making something local, e.g. the jam Bonne Maman), creolization (e.g. patchwork promoting Portugal) and hybridization (the advertisement of the Scottish whiskey William Lawson).
URI
http://hdl.handle.net/11716/13118
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Logopaedica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image