• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2017, Studia Logopaedica 6
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2017, Studia Logopaedica 6
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stymulacja rozwoju językowego i emocjonalnego dziecka poprzez zastosowanie logopedycznej bajki terapeutycznej

Thumbnail
View/Open
Stymulacja rozwoju... (370.9Kb)
Author:
Bełtkiewicz, Dorota
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 225, Studia Logopaedica 6 (2017), s. [121]-128
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
stimulation of child’s development
child’s linguistic development
child’s emotional development
bibliotherapy
fairy-tale therapy
fairy-tale therapy in speech therapy
therapeutic stories
speech therapeutic story
logopaedic prevention
logopaedic therapy
Date: 2017
Metadata
Show full item record
Abstract
In contemporary speech therapy there is a need for new, effective methods and tools for preventive and therapeutic action, especially in the case of children. A good practice is the use of fairy-tale therapy in logopaedics, to be precise the use of speech therapeutic stories. Such a piece of writing deals with a specific logopaedic problem and contains a strategy to overcome it (instructions, a series of exercises interwoven with the plot). A speech therapeutic story facilitates the acquisition and the consolidation of the accurate realisation of the linguistic patter, as well as of a proper emotional attitude towards the articulation problem. The text helps to eliminate speech impediments and language communication disorders, simultaneously reducing the child’s anxiety. The tool can be used by speech therapists in both prevention and therapy. Moreover, due to its composition, it is also possible to use the story at home by the parents in order to strengthen the positive results.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13164
Collections
  • 2017, Studia Logopaedica 6

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image