dc.contributor.author | Flognfeldt, Mona Evelyn | pl |
dc.date.accessioned | 2024-05-20T07:50:03Z | |
dc.date.available | 2024-05-20T07:50:03Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [101]-108 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/13197 | |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł przedstawia opis badań rozwoju języka na poziomie gimnazjalnym
w Norwegii, w oparciu o teorię kompleksowości (Larsen-Freeman and Cameron 2008).
Jednym z celów kształcenia według programu narodowego w Norwegii na tym poziomie jest umiejętność pisania z ‘pewną
precyzją, płynnością i koherencją’. Artykuł przedstawia wyniki badań w przypadku tekstów napisanych przez 22
uczniów w wieku 14–15 lat. Analiza ilościowa, oparta na badaniu kompleksowości słownictwa i gramatyki, wskazuje na
znaczną różnorodność w badanej klasie. Badania jakościowe pokazują zastanawiającą niestabilność leksykalną i
gramatyczną.
Badanie diagnostyczne prowadzi do refleksji pedagogicznych na temat efektywności i proaktywności technik
rozwijających sprawność pisania. Aby ułatwić przyswajanie użytecznych struktur języka angielskiego nauczyciele będą
potrzebować zestawu technik dynamicznie powiązanych z życiem ucznia, aby zmotywować go do większej precyzji w
pisaniu. | pl |
dc.language | en | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.title | Emerging precision in lower secondary student writing in english | en |
dc.title.alternative | Rozwój sprawności pisania w języku angielskim w gimnazjum | pl |
dc.type | Article | pl |