Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFlognfeldt, Mona Evelynpl
dc.date.accessioned2024-05-20T07:50:03Z
dc.date.available2024-05-20T07:50:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [101]-108pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13197
dc.description.abstractNiniejszy artykuł przedstawia opis badań rozwoju języka na poziomie gimnazjalnym w Norwegii, w oparciu o teorię kompleksowości (Larsen-Freeman and Cameron 2008). Jednym z celów kształcenia według programu narodowego w Norwegii na tym poziomie jest umiejętność pisania z ‘pewną precyzją, płynnością i koherencją’. Artykuł przedstawia wyniki badań w przypadku tekstów napisanych przez 22 uczniów w wieku 14–15 lat. Analiza ilościowa, oparta na badaniu kompleksowości słownictwa i gramatyki, wskazuje na znaczną różnorodność w badanej klasie. Badania jakościowe pokazują zastanawiającą niestabilność leksykalną i gramatyczną. Badanie diagnostyczne prowadzi do refleksji pedagogicznych na temat efektywności i proaktywności technik rozwijających sprawność pisania. Aby ułatwić przyswajanie użytecznych struktur języka angielskiego nauczyciele będą potrzebować zestawu technik dynamicznie powiązanych z życiem ucznia, aby zmotywować go do większej precyzji w pisaniu.pl
dc.languageenpl
dc.language.isoenpl
dc.titleEmerging precision in lower secondary student writing in englishen
dc.title.alternativeRozwój sprawności pisania w języku angielskim w gimnazjumpl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord