Przeglądaj 2011, Studia Anglica 1 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1-19 z 19
-
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106. Studia Anglica 1
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2011)The papers presented in the current volume discuss current problems of applied linguistics that are crucial to the development of this field of academic studies at the beginning of the 21st century. The papers deal mainly ... -
Bringing language and culture to life – the significance of authentic audiovisual input in ELT
(2011)Stosowanie materiałów audiowizualnych na lekcjach języków obcych nie jest niczym nowym, jednak w czasie formalnych lekcji języka obcego, w znacznym stopniu opartych na materiałach podręcznikowych, dosyć rzadko sięgamy ... -
Collaboration with students – trainee teachers of English
(2011)Szkolnictwo wyższe na Łotwie jest w trakcie zmiany związanej z trzema zmieniającymi się komponentami: społeczeństwem, indywidualizacją, edukacją. Celem niniejszych badań jest ustalenie, jaką wiedzę, umiejętności, ... -
Common problems concerning the use of the interactive board
(2011)Niniejszy artykuł przedstawia wady i zalety użycia tablicy interaktywnej w nauczaniu języków obcych. Przedstawione zostały również różne poglądy na ‘interaktywność’, oraz pomysły wpływania na motywację przez użycie tablicy ... -
Criteria of integrated foreign language acquisition
(2011)Niedawno pojawiło się nowe podejście do integracji w przyswajaniu języków obcych. Teoria procesów integracyjnych proponuje cztery różne wymiary: procesy indywidualne, procesy interakcyjne, procesy instytucjonalne oraz ... -
Developing the advanced learner’s productive skills
(2011)Ostatnie dekady w nauczaniu języków obcych są zdominowane przez Podejście Komunika- cyjne (CLT), wskazujące używanie języka jako główny cel nauczania. Nauczyciele na wszystkich poziomach nauczania skupiają się na ... -
Dictionaries and contemporary university students of english
(2011)Słowniki były od zawsze jednym z podstawowych narzędzi używanych przez praktycznie wszystkich studentów na wydziałach filologii angielskiej. Tradycyjnie ‘słownik’ kojarzy się z opasłą książką zawierającą listę słów ... -
Do we CLIL in legal english classroom?
(2011)Lektorzy zazwyczaj zaprzeczają, że na zajęciach prawniczego języka angielskiego nauczają prawa po angielsku. Twierdzą zaś, że ich zadaniem jest nauczanie wyłącznie języka prawniczego, co w praktyce jest w zasadzie ... -
Emerging precision in lower secondary student writing in english
(2011)Niniejszy artykuł przedstawia opis badań rozwoju języka na poziomie gimnazjalnym w Norwegii, w oparciu o teorię kompleksowości (Larsen-Freeman and Cameron 2008). Jednym z celów kształcenia według programu narodowego w ... -
Examining oral skills in lower secondary school in Norway – a closer look at genre and situation
(2011)W Norwegii egzaminy ze sprawności mówienia są przeprowadzane samodzielnie przez szkoły. To powoduje, że nauczyciele sami muszą przygotować zadania egzaminacyjne oraz kryteria oceny. Chociaż narodowy program nauczania ... -
Foreign language learning in the globalising world: attitudes, motivation, learner identity
(2011)Jedną z konsekwencji globalizacji jest uzyskanie przez język angielski statusu języka międzynarodowego. Fakt ten pociąga za sobą wiele konsekwencji dotyczących wyboru i motywacji do nauki tego, jak i innych języków obcych ... -
The importance of teaching culture in business english
(2011)Nie ma wątpliwości, że język angielski jest obecnie lingua franca świata biznesu, umożliwiając kontakty przedstawicielom różnych kultur. Jest więc naturalne, że uczniowie chcą nie tylko opanować sprawności czytania, ... -
Investigating washback effect in the context of planning reading comprehension tasks
(2011)Washback to wpływ, jaki wywierają testy pisane przez uczniów na kształt kursu językowego. Literatura przedmiotu przedstawia głównie jego negatywny wpływ na nauczanie oraz uczenie się języków obcych, ponieważ uczniowie ... -
Mirroring the work of mind: verbal report as reflecting the use of strategies
(2011)Artykuł dotyczy metodologii prowadzenia badań nad procesami poznawczymi z wykorzystaniem raportu werbalnego, ze szczególnym uwzględnieniem zyskującego na popularności protokołu głośnego myślenia. Przywołana w tytule ... -
Polite as you can be. Teaching to be polite in english as a lingua franca
(2011)Grzeczność w języku obcym, a zwłaszcza w języku używanym do celów komunikacji międzynarodowej, wymaga nie tylko opanowania odpowiednich środków językowych, ale również modyfikacji kulturowo uwarunkowanych wzorców zachowania. ... -
Reading literature as a point of departure for philosophical discussions in the EFL/EAL classroom in Norway – a local case study
(2011)Niniejszy artykuł jest oparty na kwestionariuszu wypełnionym w roku 2010 przez 66 nauczycieli języka angielskiego pracujących w norweskich szkołach. Celem było otrzymanie informacji na temat wykorzystania literatury w ... -
Revisiting the structure of the english class: to what extent can the commu nity of practice structure promote new motivational patterns in the language class?
(2011)Niniejszy artykuł oparty jest na badaniach nad uczniami szkół podstawowych w wielokulturowym i wielojęzycznym regionie Rumunii. Grupa docelowa składa się uczniów w czwartym roku nauki języka angielskiego, którzy w swoim ... -
Selected language barriers to intercultural communication in the context of management studies
(2011)Obecnie silnie promuje się język angielski jako jedyny, który jest w stanie sprostać wyzwaniom współczesności. Jednak język jest również przeszkodą w komunikacji międzykulturowej. Słowa jako symbole stają się barierą gdy ... -
What do FL teachers expect from the course books? The analysis of teachers’ needs
(2011)Wybór podręcznika do nauki języka angielskiego oraz sposób przerabiania zawartego w nim materiału jest najczęściej uzależniony od potrzeb i zainteresowań uczniów. Wielu nauczycieli nie traktuje priorytetowo swoich potrzeb ...