• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Examining oral skills in lower secondary school in Norway – a closer look at genre and situation

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Examining oral skills... (422.5KB)
Autor:
Chvala, Lynell
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [80]-90
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
W Norwegii egzaminy ze sprawności mówienia są przeprowadzane samodzielnie przez szkoły. To powoduje, że nauczyciele sami muszą przygotować zadania egzaminacyjne oraz kryteria oceny. Chociaż narodowy program nauczania wskazuje na wiele celów związanych ze sprawnością mówienia, artykuł ten skupia się na jednym z nich: „uczniowie powinni być w stanie dostosować swój język mówiony i pisany do płci i sytuacji”. W oparciu o system sformułowany przez Halliday’a (1994), lokalne egzaminy ze sprawności mówienia oraz kryteria ich oceny zostały przeanalizowane pod kątem stopnia, w jakim odnoszą się do wspomnianego wyżej celu, w oparciu o podstawowe aspekty dynamicznej teorii językowej (Larsen-Freeman and Cameron 2008), oraz definicję płci sformułowaną przez Bahtia (2004). Materiały badawcze pochodzą z egzaminów przeprowadzonych w rejonie Oslo w latach 2009 i 2010. Wyniki wskazują na szeroki zakres tematyki, częste użycie słowa ‘present’ bez wskazania celowości jego użycia, oraz brak jednoznacznie zdefiniowanego odbiorcy wypowiedzi.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13195
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Anglica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image