Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChvala, Lynellpl
dc.date.accessioned2024-05-20T07:25:20Z
dc.date.available2024-05-20T07:25:20Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [80]-90pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13195
dc.description.abstractW Norwegii egzaminy ze sprawności mówienia są przeprowadzane samodzielnie przez szkoły. To powoduje, że nauczyciele sami muszą przygotować zadania egzaminacyjne oraz kryteria oceny. Chociaż narodowy program nauczania wskazuje na wiele celów związanych ze sprawnością mówienia, artykuł ten skupia się na jednym z nich: „uczniowie powinni być w stanie dostosować swój język mówiony i pisany do płci i sytuacji”. W oparciu o system sformułowany przez Halliday’a (1994), lokalne egzaminy ze sprawności mówienia oraz kryteria ich oceny zostały przeanalizowane pod kątem stopnia, w jakim odnoszą się do wspomnianego wyżej celu, w oparciu o podstawowe aspekty dynamicznej teorii językowej (Larsen-Freeman and Cameron 2008), oraz definicję płci sformułowaną przez Bahtia (2004). Materiały badawcze pochodzą z egzaminów przeprowadzonych w rejonie Oslo w latach 2009 i 2010. Wyniki wskazują na szeroki zakres tematyki, częste użycie słowa ‘present’ bez wskazania celowości jego użycia, oraz brak jednoznacznie zdefiniowanego odbiorcy wypowiedzi.pl
dc.languageenpl
dc.language.isoenpl
dc.titleExamining oral skills in lower secondary school in Norway – a closer look at genre and situationen
dc.title.alternativeOcena sprawności mówienia w norweskim gimnazjum – bliższe spojrzenie na gatunek i sytuacjępl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord