• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Foreign language learning in the globalising world: attitudes, motivation, learner identity

Thumbnail
View/Open
Foreign language learning... (350.0Kb)
Author:
Rokita-Jaśkow, Joanna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [8]-17
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Jedną z konsekwencji globalizacji jest uzyskanie przez język angielski statusu języka międzynarodowego. Fakt ten pociąga za sobą wiele konsekwencji dotyczących wyboru i motywacji do nauki tego, jak i innych języków obcych (przewaga motywacji instrumentalnej nad integracyjną, zmienny poziom motywacji, por. Dórnyei 2005). Ponadto motywacja ta jest powiązana z wizją własnej tożsamości uczącego się we współczesnym świecie oraz jego stosunkiem do kultury i użytkowników danego języka. Wydaje się, że wielojęzyczność, a co za tym idzie wielokulturowa tożsamość, jest w pewnym sensie koniecznością i wymaganiem współczesności. Artykuł prezentuje powyższe tezy w oparciu o wyniki badań polskich (Wilczyńska 2008, Chłopek 2008) i zagranicznych (Lamb 2004; Bartram 2006; Henry and Apelgren 2006; Dórnyei, Csizer, Nemeth 2006) uczonych. W części końcowej przedstawiono konsekwencje tych zmian dla dydaktyki języków obcych, takie jak porzucenie nauczania według jednej metody, konieczność nauczania nie tylko form językowych, ale i kształcenia kompetencji interkulturowej.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13188
Collections
  • 2011, Studia Anglica 1
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image