• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Do we CLIL in legal english classroom?

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Do we CLIL in legal... (373.0KB)
Autor:
Łuczak, Aleksandra
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [135]-142
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Lektorzy zazwyczaj zaprzeczają, że na zajęciach prawniczego języka angielskiego nauczają prawa po angielsku. Twierdzą zaś, że ich zadaniem jest nauczanie wyłącznie języka prawniczego, co w praktyce jest w zasadzie niemożliwe. Trudno jest zupełnie pominąć treści prawne i nauczać języka prawniczego bez zrozumienia i wyjaśnienia zagadnień merytorycznych. Można zatem postawić tezę, iż lektorzy prawniczego języka angielskiego powinni rozwinąć kompetencje typowe dla zintegrowanego nauczania przedmiotu i języka (ang. CLIL), gdyż poza rozwijaniem kompetencji językowych program nauczania prawniczego języka angielskiego obejmuje również budowanie wiedzy kulturowej, sprawności akademickich, strategii uczenia się, poczucia własnej wartości, jak również przygotowanie do międzynarodowych egzaminów certyfikatowych, mobilności studentów i później pracowników. Artykuł jest analizą kompetencji typowych dla nauczycieli nauczających metodami CLIL, które zostały wyłonione i opracowane w ramach projektu SOKRATES-COMENIUS pod tytułem „CLIL across contexts: A scaffolding framework for teacher education (2006–2009)” oraz tych prezentowanych na stronie internetowej społeczności CLIL Cascade Network (CCN) skupiającej nauczycieli CLIL i wspieranej przez Komisję Europejską dostępnej na www.ccn-clil.eu. Wnioski z powyższej analizy zostaną porównane z opiniami doświadczonych lektorów prawniczego języka angielskiego wyrażonymi w ankiecie przeprowadzonej przez autorkę artykułu latem 2010 roku.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13201
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Anglica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image