• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

What do FL teachers expect from the course books? The analysis of teachers’ needs

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
What do FL teachers expect... (329.0KB)
Autor:
Jedynak, Małgorzata
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [29]-35
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Wybór podręcznika do nauki języka angielskiego oraz sposób przerabiania zawartego w nim materiału jest najczęściej uzależniony od potrzeb i zainteresowań uczniów. Wielu nauczycieli nie traktuje priorytetowo swoich potrzeb identyfikując swoje potrzeby z potrzebami ucznia. W badaniach glottodydaktycznych rzadko poddaje się analizie potrzeby samych nauczycieli, których zadowolenie również wpływa na efektywność procesu dydaktycznego. Zidentyfikowanie potrzeb psychologicznych nauczycieli może ułatwić autorom podręczników oraz metodykom przygotowanie nowych materiałów lub przekształcenie starego materiału w taki sposób, aby spełnić oczekiwania zarówno uczniów jak i nauczycieli. Niniejszy artykuł prezentuje badanie na temat oczekiwań nauczycieli języka angielskiego w szkole gimnazjalnej w związku z używanymi przez nich podręcznikami. Pytania, które zadała autorka artykułu ośmiu respondentom dotyczyły wad i zalet stosowanych przez nich podręczników, sposobów, w jaki dostosowują materiał z podręcznika do lekcji i przyczyn, dla których to robią. Analiza odpowiedzi respondentów pozwoliła na zidentyfikowanie pewnych ich potrzeb dotyczących wprowadzenia większej różnorodności ćwiczeń, zachowania równowagi pomiędzy ćwiczonymi czterema umiejętnościami językowymi a przerabianiem nowych tematów. Badani nauczyciele stosowali różne techniki adaptacji materiału z podręcznika, takie jak rozszerzanie lub opuszczanie pewnych jego treści oraz ich modyfikację.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13190
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Anglica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image