• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

What do FL teachers expect from the course books? The analysis of teachers’ needs

Thumbnail
View/Open
What do FL teachers expect... (329.0Kb)
Author:
Jedynak, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [29]-35
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Wybór podręcznika do nauki języka angielskiego oraz sposób przerabiania zawartego w nim materiału jest najczęściej uzależniony od potrzeb i zainteresowań uczniów. Wielu nauczycieli nie traktuje priorytetowo swoich potrzeb identyfikując swoje potrzeby z potrzebami ucznia. W badaniach glottodydaktycznych rzadko poddaje się analizie potrzeby samych nauczycieli, których zadowolenie również wpływa na efektywność procesu dydaktycznego. Zidentyfikowanie potrzeb psychologicznych nauczycieli może ułatwić autorom podręczników oraz metodykom przygotowanie nowych materiałów lub przekształcenie starego materiału w taki sposób, aby spełnić oczekiwania zarówno uczniów jak i nauczycieli. Niniejszy artykuł prezentuje badanie na temat oczekiwań nauczycieli języka angielskiego w szkole gimnazjalnej w związku z używanymi przez nich podręcznikami. Pytania, które zadała autorka artykułu ośmiu respondentom dotyczyły wad i zalet stosowanych przez nich podręczników, sposobów, w jaki dostosowują materiał z podręcznika do lekcji i przyczyn, dla których to robią. Analiza odpowiedzi respondentów pozwoliła na zidentyfikowanie pewnych ich potrzeb dotyczących wprowadzenia większej różnorodności ćwiczeń, zachowania równowagi pomiędzy ćwiczonymi czterema umiejętnościami językowymi a przerabianiem nowych tematów. Badani nauczyciele stosowali różne techniki adaptacji materiału z podręcznika, takie jak rozszerzanie lub opuszczanie pewnych jego treści oraz ich modyfikację.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13190
Collections
  • 2011, Studia Anglica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image