Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJedynak, Małgorzatapl
dc.date.accessioned2024-05-20T06:54:34Z
dc.date.available2024-05-20T06:54:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [29]-35pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13190
dc.description.abstractWybór podręcznika do nauki języka angielskiego oraz sposób przerabiania zawartego w nim materiału jest najczęściej uzależniony od potrzeb i zainteresowań uczniów. Wielu nauczycieli nie traktuje priorytetowo swoich potrzeb identyfikując swoje potrzeby z potrzebami ucznia. W badaniach glottodydaktycznych rzadko poddaje się analizie potrzeby samych nauczycieli, których zadowolenie również wpływa na efektywność procesu dydaktycznego. Zidentyfikowanie potrzeb psychologicznych nauczycieli może ułatwić autorom podręczników oraz metodykom przygotowanie nowych materiałów lub przekształcenie starego materiału w taki sposób, aby spełnić oczekiwania zarówno uczniów jak i nauczycieli. Niniejszy artykuł prezentuje badanie na temat oczekiwań nauczycieli języka angielskiego w szkole gimnazjalnej w związku z używanymi przez nich podręcznikami. Pytania, które zadała autorka artykułu ośmiu respondentom dotyczyły wad i zalet stosowanych przez nich podręczników, sposobów, w jaki dostosowują materiał z podręcznika do lekcji i przyczyn, dla których to robią. Analiza odpowiedzi respondentów pozwoliła na zidentyfikowanie pewnych ich potrzeb dotyczących wprowadzenia większej różnorodności ćwiczeń, zachowania równowagi pomiędzy ćwiczonymi czterema umiejętnościami językowymi a przerabianiem nowych tematów. Badani nauczyciele stosowali różne techniki adaptacji materiału z podręcznika, takie jak rozszerzanie lub opuszczanie pewnych jego treści oraz ich modyfikację.pl
dc.languageenpl
dc.language.isoenpl
dc.titleWhat do FL teachers expect from the course books? The analysis of teachers’ needsen
dc.title.alternativeCzego nauczyciele języków obcych oczekują od podręczników? – analiza potrzeb nauczycielipl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord