• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reading literature as a point of departure for philosophical discussions in the EFL/EAL classroom in Norway – a local case study

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Reading literature... (335.9KB)
Autor:
Tørnby, Hilde
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [55]-62
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Niniejszy artykuł jest oparty na kwestionariuszu wypełnionym w roku 2010 przez 66 nauczycieli języka angielskiego pracujących w norweskich szkołach. Celem było otrzymanie informacji na temat wykorzystania literatury w czasie lekcji języka angielskiego. Czy literatura jest punktem wyjścia do etycznej i filozoficznej dyskusji, czy też nacisk jest położony na samo rozumienie treści tekstu? Kwestionariusze wskazują na dominację pytań o rozumienie tekstu wśród używanych technik nauczania. Mocno wierzę, że literatura może otwierać drzwi do bardziej skomplikowanych idei, ale te idee nie wynikną z pytań o rozumienie tekstu, które kładą nacisk na treść, a nie na filozofię tekstu. W przyszłości planuję przeprowadzić obserwację, jak uczniowie radzą sobie z powieścią ‘The Diary of a Part-Time Indian’ autorstwa Shermana Alexie. Czy ten tekst otworzy drzwi do filozoficznych pytań? Jak praca z powieścią wpłynie na dyskurs w czasie lekcji języka angielskiego? Jak techniki nauczania wpływają na głębokie rozumienie tekstu literackiego? A także – jak uczniowie odbierają pracę z tekstem literackim na lekcji języka angielskiego?
URI
http://hdl.handle.net/11716/13193
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Anglica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image