dc.contributor.author | Tørnby, Hilde | pl |
dc.date.accessioned | 2024-05-20T07:13:03Z | |
dc.date.available | 2024-05-20T07:13:03Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [55]-62 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/13193 | |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł jest oparty na kwestionariuszu wypełnionym w roku 2010 przez 66
nauczycieli języka angielskiego pracujących w norweskich szkołach. Celem było otrzymanie informacji na temat
wykorzystania literatury w czasie lekcji języka angielskiego. Czy literatura jest punktem wyjścia do etycznej i
filozoficznej dyskusji, czy też nacisk jest położony na samo rozumienie treści tekstu?
Kwestionariusze wskazują na dominację pytań o rozumienie tekstu wśród używanych technik nauczania. Mocno wierzę, że
literatura może otwierać drzwi do bardziej skomplikowanych idei, ale te idee nie wynikną z pytań o rozumienie
tekstu, które kładą nacisk na treść, a nie na filozofię tekstu.
W przyszłości planuję przeprowadzić obserwację, jak uczniowie radzą sobie z powieścią
‘The Diary of a Part-Time Indian’ autorstwa Shermana Alexie. Czy ten tekst otworzy drzwi do filozoficznych pytań?
Jak praca z powieścią wpłynie na dyskurs w czasie lekcji języka angielskiego? Jak techniki nauczania wpływają na
głębokie rozumienie tekstu literackiego? A także – jak uczniowie odbierają pracę z tekstem literackim na lekcji
języka angielskiego? | pl |
dc.language | en | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.title | Reading literature as a point of departure for philosophical discussions in the EFL/EAL classroom in Norway – a local case study | en |
dc.title.alternative | Czytanie literatury jako punkt wyjścia do dyskusji filozoficznych na lekcjach angielskiego w Norwegii – badanie lokalne | pl |
dc.type | Article | pl |