Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTørnby, Hildepl
dc.date.accessioned2024-05-20T07:13:03Z
dc.date.available2024-05-20T07:13:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [55]-62pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13193
dc.description.abstractNiniejszy artykuł jest oparty na kwestionariuszu wypełnionym w roku 2010 przez 66 nauczycieli języka angielskiego pracujących w norweskich szkołach. Celem było otrzymanie informacji na temat wykorzystania literatury w czasie lekcji języka angielskiego. Czy literatura jest punktem wyjścia do etycznej i filozoficznej dyskusji, czy też nacisk jest położony na samo rozumienie treści tekstu? Kwestionariusze wskazują na dominację pytań o rozumienie tekstu wśród używanych technik nauczania. Mocno wierzę, że literatura może otwierać drzwi do bardziej skomplikowanych idei, ale te idee nie wynikną z pytań o rozumienie tekstu, które kładą nacisk na treść, a nie na filozofię tekstu. W przyszłości planuję przeprowadzić obserwację, jak uczniowie radzą sobie z powieścią ‘The Diary of a Part-Time Indian’ autorstwa Shermana Alexie. Czy ten tekst otworzy drzwi do filozoficznych pytań? Jak praca z powieścią wpłynie na dyskurs w czasie lekcji języka angielskiego? Jak techniki nauczania wpływają na głębokie rozumienie tekstu literackiego? A także – jak uczniowie odbierają pracę z tekstem literackim na lekcji języka angielskiego?pl
dc.languageenpl
dc.language.isoenpl
dc.titleReading literature as a point of departure for philosophical discussions in the EFL/EAL classroom in Norway – a local case studyen
dc.title.alternativeCzytanie literatury jako punkt wyjścia do dyskusji filozoficznych na lekcjach angielskiego w Norwegii – badanie lokalnepl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord