Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBrtková, Jarmilapl
dc.date.accessioned2024-05-20T08:28:38Z
dc.date.available2024-05-20T08:28:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [143]-149pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13202
dc.description.abstractNie ma wątpliwości, że język angielski jest obecnie lingua franca świata biznesu, umożliwiając kontakty przedstawicielom różnych kultur. Jest więc naturalne, że uczniowie chcą nie tylko opanować sprawności czytania, pisania, rozumienia ze słuchu i płynnego mówienia, ale przede wszystkim chcą być w stanie komunikować się na poziomie docenianym w międzynarodowych kontaktach biznesowych. Aby to osiągnąć, ucząc komunikacji w biznesie uczymy również aspektów kulturowych, gdyż komunikacja nie istnieje w oddzieleniu od kultury. Są dwa powody dla których istnieje konieczność nauczania kultury w nauczaniu języków obcych: międzynarodowa funkcja języka angielskiego oraz globalizacja. Niniejszy artykuł podkreśla konieczność nauczania kultury w nauczaniu języka angielskiego dla biznesu, gdyż sama znajomość sprawności językowych nie wystarczy do skutecznej komunikacji, ale musi być uzupełniona o znajomość znaczeń specyficznych kulturowo, takich jak konwencje, zwyczaje, przekonania typowe dla drugiego kraju, czyli kompetencję kulturową. Nauczanie kultury powinno zawierać wiedzę kulturową, wartości, zachowania i umiejętności kulturowe.pl
dc.languageenpl
dc.language.isoenpl
dc.titleThe importance of teaching culture in business englishen
dc.title.alternativeZnaczenie nauczania kultury w angielskim dla biznesupl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord