• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
  • 2012, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
  • 2012, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kształcenie przyszłych nauczycieli matematyki - wyzwanie edukacyjne

Thumbnail
View/Open
Kształcenie przyszłych nauczycieli... (1.578Mb)
Author:
Żeromska, Anna K.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 110, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4 (2012), s. [175]-188
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
subject knowledge of mathematics teachers
teacher pedagogical knowledge
specific mathematical knowledge
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
The purpose of this paper is to draw attention to the still current (as compared to the reform of higher education) issue: how should we train mathematics teachers in order to attain the desired outcomes? The article presents an extensive range of thought-provoking questions about what knowledge of well-educated mathematics teachers should be. References to the already existing didactic literature are included. Reflections on this question, containing some arguments as to the direction of the desired changes are presented. In support of these statements, two studies were carried out among students acting as teachers. Both studies point to the specificity of the necessary mathematical knowledge of teachers, and especially their need to have some flexibility in the transition from higher mathematics to school mathematics and vice versa.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13220
Collections
  • 2012, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4
  • Artykuły naukowe (WMFT)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image