• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rola ojców we wspomaganiu rozwoju dzieci z wieloraką niepełnosprawnością

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Rola ojców we wspomaganiu... (469.9KB)
Autor:
Twardowski, Andrzej
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [37]-46
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Hitherto prevailing research on the situation of families raising children with multiple disabilities has concentrated primarily on the problems of children, mothers and families as wholes. The pedagogic role of fathers has been practically unrecognized. They have usually been described as „invisible”, „absent”, „unapproachable” and „unavailable”. Help offered to families raising children with multiple disabilities has also been oriented mainly towards the needs of mothers. Specialists have contacted with mothers more often, more willingly and more regularly than with fathers. They have organized trainings for mothers and provided them with advice necessary for the rehabilitation of their children. The aim of the article is to document the thesis that engaging fathers into the process of supporting the development of a child with multiple disabilities is beneficial not only for the child but for the father and the entire family as well. Firstly, the article characterizes the emotional problems of fathers and their experiences. Then, it presents strategies of fathers’ behaviour in relations with a disabled child. The second part of the article describes selected methods of preparing fathers to take care of a child and to participate in his or her rehabilitation.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13257
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image