• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Właściwe narzędzie diagnostyczne wyzwaniem prawidłowej diagnozy. Wprowadzenie do polskich wersji dwóch instrumentów do diagnozy autyzmu: Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) oraz Autism Diagnostic Observation Schedule (ADOS-G)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Właściwe narzędzie... (363.2KB)
Autor:
Chojnicka, Izabela
Kwasiborska, Joanna
Płoski, Rafał
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [77]-79
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In order to start supporting the development of a person with multiple disabilities as early as possible it is necessary to properly and effectively conduct a diagnosis using appropriate diagnostic tools. Properly prepared tolls help a clinician to differentiate a number of developmental disorders in children. The most widespread instruments for diagnosis of autism contemporarily used in the Western Europe, United States and in Australia, both in scientific research and in clinical diagnosis – known as so-called „golden standard” of diagnosis – are: Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) and Autism Diagnostic Observation Schedule (ADOS-G). Unfortunately, both tools have not been available in Poland so far. In cooperation with the main publisher, Western Psychological Services, the process of translating both tools into Polish has begun. At present, their back translation is being verified by the authors of the original versions. Then, the realization of a project will start. It will consist in re-conducting diagnoses (with the use of ADI-R and ADOS-G instruments) of patients previously diagnosed with disorders with autism spectrum by a psychiatrist.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13262
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image