• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opieka logopedyczna nad dziećmi wcześniaczymi zagrożonymi wieloraką niepełnosprawnością

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Opieka logopedyczna... (546.4KB)
Autor:
Gacka, Ewa
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [88]-94
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article is devoted to the assumptions of logopedic care of prematurely born children who are more likely to suffer from multiple disabilities than children born on time. The fact of being prematurely born is not synonymous with having a developmental disorder and consequently disability, but it increases the risk of various abnormalities including multiple developmental disorders. It is connected with impairments and immaturity of various systems and organs. Developmental disorders of prematurely born children include: cerebral palsy, mental retardation and sight and hearing impairments which may occur in an isolated form or jointly. These irregularities are often accompanied by developmental disorders of speech. Because speech is an entity which comprises competencies and abilities (biological and intellectual), all dysfunctions in the motor, intellectual and sensory development have a negative influence on the development of linguistic communication. Prematurely born children, depending on their needs, require care of various specialists, also the care of a speech therapist which should be directed at the impaired speech functions with regard to specific, often various problems of a child.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13264
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image