• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Muzykoterapia w czasie wolnym dziecka niepełnosprawnego

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Muzykoterapia w czasie wolnym... (506.1KB)
Autor:
Cylulko, Paweł
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [127]-131
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Music is a branch of art that is becoming more and more frequently employed in the pedagogical, therapeutic and rehabilitating activities. It is methodically used in a number of ways to diagnose, facilitate, correct and compensate for the impaired functions of a child’s organism and to accommodate him or her to living and functioning in the conditions of limited physical, psychomotor or intellectual capacity. Understood in such a way, the method of art therapy may be a proposition of an unconventional way of spending spare time by disabled children. They can participate in musicotherapeutic activities voluntarily and in accordance with their interests. Thanks to the richness of the means, meetings of this type may provide a child with entertainment adjusted to his or her abilities, predispositions, limitations and expectations. All children can take part in music therapy – individual and group – regardless of their age, abilities (mainly musical), state of health, psychophysical and intellectual abilities, family situation, place of abode, prognosis, etc. Music therapy may be, among others, an effective way of overcoming the everyday monotony of the institution in which a disabled child is on everyday basis.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13270
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image