• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wczesne wspomaganie jako pomoc dziecku i rodzinie – na podstawie opisu pracy z dzieckiem. Analiza postępów w rozwoju

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wczesne wspomaganie jako pomoc... (542.0KB)
Autor:
Bodziony, Alicja
Brykczyńska-Strojny, Anna
Jabłońska, Katarzyna
Jankiewicz, Artur
Madej, Małgorzata
Pysz-Sagan, Elżbieta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [171]-175
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The main aims of the Early Support of Child Development include: early diagnosis of disorders, stimulation of child development, therapy, supporting and modelling the attitude of parents of children threatened by anomalous development or improperly developing. On the basis of a case study we will present the model of the Team of Early Support of Child Development (ZWWR) working at Primary School No. 150 in Krakow based on close cooperation of specialists (weekly discussions of current problems of children, constant verification of the aims and diagnosis). Ania came to ZWWR at the age of four and was diagnosed with the disorder of contacts and communication (suspicion of disorders of autistic character). She could not speak, did not make eye contact, did not follow verbal instructions, frequently reacted with anger. She played in a non-specific way producing sounds that were unintelligible for others. During the first year of her stay in the Team a speech therapist, psychologist and pedagogue worked with her on an individual basis. She took part in group activities once a month. In the following years the meetings with a speech therapist and a psychologist took place on an individual basis, but classes with a pedagogue were conducted in a group. Initially, parents participated in the meetings. With the course of time they were present only during some individual consultations. In the work with family, the focus was on following Ania’s initiative, naming and clear setting of limits and expectations. The main principle was to strengthen the parental competencies and to model playing with the child. Contemporarily, Ania takes up all suggested activities. She likes playing with children, is eager to talk and sing. She has applied to school for children with aphasia-type disorders.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13278
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image